kruikje

kruikje
Korinthisch

dinsdag 23 september 2014

wat er aan de hand is is geen vraag, ik word hervormd tot een waarachtig mens

begonia rosebud tutu
//het was me vaak al vreemd te moede zo werden al die influenceringen over mij uitgestort in een niet oorspronkelijke hoop dat ik een bevredigend antwoord zou kunnen geven aan wat mij nu voorkomt als een vragstuk dat uitgroeide tot een wereldprobleem, ik heb altijd gedacht dat het zo hoorde en dat ik zo behoorde te leven als ik doe, echt goed en gezond verstand heeft mij in feite nimmer in de steek gelaten en ik ben bij tijd en wijle inderdaad een knap acteur geweest, de enige mogelijkheid om uit het conflict te geraken is gelegen in een oekomenische opvatting en bespreking van hetgeen "de mij" is geschied en voorzeker schrijf ik niet alleen maar over mijn persoon/

//is dit wat nu gebeurt soms het probleem van een organische denkfout die maar niet het toelaten kan te doen begrijpen dat een normaal mens zich te betonen de eerste voorwaarde vormt voor een duurzaam naar waarheid uitoefenen van hetgeen vaak wordt aangehaald als "die taak welhaast te zwaar"/

// het is er volgens mij op uitgedraaid dat heel Nederland van mening is dat er een andere koning moet zijn en dat deze in zijn luister dient te worden hersteld, ik wil opmerken dat mijn landelijk beleven in een andere zin heeft vorm gekregen dan alleen van Maastricht tot Groningen gegeven/

// ik wil niet verhelen dat ik paf sta van hetgeen mogelijk is voor het beteugelen van de om zich heen grijpende twijfelarij "doet ie het wel of doet ie het niet"- ik geloof dat het tijd is de mensen erop te wijzen dat er eerder en in groter genezend voordeel van kan worden overlegd dat het bestaande vraagstuk zich uitdrukt in een keuze die luidt: "wie van de drie?"



// met een waarachtig democratsiche discussie valt er niet meer te bereiken dan nog meer last voor het kerkelijk verbond van  Onze Lieve Heer op Zolder (is de subsidie rond inmiddels?) en wat het al dat streven naar waarheid en eerlijkheid en zuiverheid en integriteit, noem maar op als een debet waarde die niet meer terug gehaald kan worden dan in gezinte verband, behelzen mag: het gaat eerder wat het ons betreft om de menselijke waardigheid, het respect en wat wel heet de dignity in deze tijd//

Ararat abstract vorsicht
Het gaat inderdaad niet aan om telkens maar in het rond te kijken of er nog een stofje te bespeuren is, er zal altijd wel zoiets als "dusk at dawn" te vinciteren overblijven en kniesoren zijn ook weer in de picture gekomen/

// het spijt mij maar er is zoveel te doen wat in gezamelijkheid dient te worden beleefd dat ik niet wil toeschrijven dat ik de gedachte koester dat het gunstiger zal zijn indien ik mij in de menigte wilde storten, het is mij immers nog nooit in waarachtig overwegen duidelijk geworden dat ik aan ongevraagd binnentreden moet meedoen/

// in 1933 is er in feite het geval geweest van grootschalige huisvredebreuk in Duitsland maar of daar vaste wetten voor waren besproken dat weet ik niet, de feiten zijn dat ik nauwelijks ooit verder ben gekomen dan de eigen voordeur, daar is op dit moment een engel door binnengetreden die mij vriendelijk toespreekt dat het niet erom gaat beter te worden maar dat het erom gaat de waarheid van een wereld te dienen die natuurlijk niet zit te wachten op een getuigenis naar die waarheid die zijzelf wel in voldoende zin deelachtig is geworden maar naar een in werkelijke gerechtigheid hernieuwde boodschap dat de vrede ons deelachtig worden mag in een aktieve zin/

// een nijver volk zal er van Schelde tot Eems wel altijd blijven wonen en deze motiviteit is mij in het geheel niet vreemd/ vooral de laatste dagen werd het helder dat ik weet wat ik weten moet en dat niet altijd de rede ernaar staat dat men dan maar uitspreekt wat men allemaal wel weet, geniet maar drink met mate niewaar? Ik bedoel dat het beter is een boeketje rode rozen te waarderen in een conceptueel zinnelijk fantastisch en onbegrijpelijk bestand van de Stichting Helende Meesters/

//* zo heb ik het wel even neergedigitaliseerd, dat typen gaat al sneller en trefzekerder en dat neem je zomaar mee in het geheel van de toch wel gewaardeerde bezigheden, tegenstand en tegenzin heb ik al kennis meegemaakt maar wat ik met mijzelf aan moet als ik niks te doen zou hebben dat is geen zaak van groter belang dan effe begrijpe dat een goed gesprek er wél toe doen kan/

//uitspraak: "er wordt ook bepaald geen geloof zozeer verlangd"//

engerd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten