Het is heel normaal dat mensen er soms helemaal niet meer uitkomen en hun wereldje dat niet goed kan begrijpen, de wereld op zichzelf is al zo ingewikkeld dat je eigen wereldje begrijpen wel eens een probleem wordt, soms gaat dat zo ver dat mensen er helemaal niet goed van worden, van de stilstand dus, dan kan het wel eens zo worden dat ze rare dingen denken en in het ziekenhuis terecht komen zonder dat iemand daar schuld aan heeft. Het leven is zo prachtig dat je ook wel tegen al die pracht moet kunnen, soms is het zo dat jij de film niet leuk vindt terwijl je vriend of vriendin hem reusachtig interessant vindt, daarin verschillen de mensen en niet iedereen heeft hetzelfde beeld van wat mooi is en wat niet, en zo blijft de zaak van de mensen het gesprek van de dag. Maar dat gesprek van de dag houdt er ook wel eens mee op, dan zit er geen beweging meer in hoe de mensen met elkaar omgaan en komt het niet meer tot de gezellige levendigheid van het kontakt. Dan valt zo'n heel land zonder dat iemand er echt acht op slaat zomaar stil, knappe jongen die er dan nog wat mee kan, want met spreken redt je levens en met schrijven kin je mensen tot gezondheid brengen en hoe het hele verhaal marcheert dat weet zowat geen mens, paniekaanvallers zijn ontheven van hun kwaal: eens flink roepen wil wel helpen, geluid is geluid en wordt altijd gehoord, in het Buddhisme van het kleine vaartuig waartoe ik mijzelf reken is het niet zo dat elke actie een reactie oproept, maar dat de actie van één mens soms een hele wereld in beweging kan brengen//actie dus wel, schreeuwen liever niet en voor politie te paard is het alweer té laat geworden, jammer tóch?
enkele gedachten aangaande keuzes en achtergronden in de gepolitiseerde samenleving | een geliberaliseerde staatsinrichting als privé belang
kruikje
Korinthisch
Posts tonen met het label buddhist. Alle posts tonen
Posts tonen met het label buddhist. Alle posts tonen
maandag 6 oktober 2014
(106) Facebook / de wereld op zijn kop, dan lijkt het opeens goed te gaan
(106) Facebook
Labels:
Amsterdam,
apostel,
assuradeur,
botanicus,
buddhist,
chérie,
commerce,
cultuur,
definite,
diplomatie,
filosofie,
gezagsdragers,
groepsvorming,
kantorij,
Kismet,
lama
zondag 14 september 2014
video tour de Cologne - de grote buitenstad van de Nederlanden is Keulen
Voor mijn politieke inzicht in de geschiedenis en de plaats van ons land in verhouding tot een altijd groter omringend buitenland is alweer lange tijd door mij gekoesterd een droom, mijn droom over de grote stad Keulen waar alle begonnen zaken eindigen en weer beginnen kunnen, tenminste indien het domkapittel daarmee instemt. Ik herinner mij dat de door mij bewonderde koningin van Frankrijk Maria de Medici in Keulen is gestorven, en volgens mijn opvattingen is zij degene geweest die de Eau de Cologne heeft uitgevonden naar een oud recept dat zij nog van haar moeder had geërfd die weer de dochter was van de Weense keizer. Wat in Keulen zelf gebeurd is en gedaan wordt enzovoorts daarnaar heb ik om mijn droom te bewaren nooit onderzoek willen doen, ik ben er slechts bekend mee geraakt dat enkele jaren geleden een klok uit de Domtoren naar beneden is gevallen, zomaar, alsof het een voorteken is geweest, het zal wel een hele klap gegeven hebben.
Wanneer het met Duitsland goed gaat krijgen de cultuurgoden en -godinnen weer belangstelling voor het verre Japan, en ik vermoed dat dat in deze tijd ook gebeurt en te merken is in de kunstwinkeltjes en -handel in de stad. De foto onderaan is die van een bloeiende japanse esdoorn waarmee ik de stad wil eren
Onmiskenbaar vormt ons land een min of meer onafhankelijk kultuurgebied waarmee het oude Keulen zich beter kan oriënteren in de tegenwoordige tijd, wij staan er bekend als een zeer informerend en betrouwbaar volk. Dat vormt een eer. Met de grote prijs van Aken wil ik niets meer van doen hebben, geef mij maar Kölnisch Wasser//de video is leuk en geeft een mooi beeld//
Labels:
apostel,
bisschop,
boom,
buddhist,
civitas,
cultuur,
developments,
diplomatie,
hout,
kantorij,
Kismet,
mythe,
samenwerking,
Verlichting,
vorming
Locatie:
Domstraße, 50668 Keulen, Duitsland
van de kultuur kun je ook wat leren, er is uiteraard meer te bemerken dan de natuurlijke existentie - esdoorn wel en wee
![]() |
| Acer osakazuki - Japanse esdoorn in herfsttooi |
Acer palmatum 'Osakazuki' (Japanse esdoorn)
Het blijkt dat in deze tijd er een probleem wordt gemaakt van de esdoorn aanwas in tenminste ons land, er is een sterke opkomst van wilde twijgen uit zaad en de soort heeft een groot telkens weer tot aanwas leidend wortelgestel, vrijwel elke tuinliefhebber ziet in de esdoorn eerder onkruid dan een nuttige houtsoort en het hout is ook wat week te heten, of deze toedracht van feiten altijd zo heeft bestaan is niet gebleken voor ons denken en wij hebben gekonstateerd dat deze wilde aanwas ons iets te vertellen heeft aangaande bodemkundige en klimatologische omstandigheden over jaren, het is maar al te vaak gebleken dat de natuur van ons land eerder op de hoogte was van toekomstige ontwikkelingen dan de bewoners....mijn konklusie is: wij moeten beter leren zien en denken..zo'n ontwikkeling kost tijd en heeft een verloop en zal niet voor iedereen gelijktijdig gaan, de van vader op zoon gedachte doet er weer wat minder toe want dat gaat om de actieve functies van de menselijke bestendigheid....//van de japanse esdoorn kunnen wij veel leren, doorgaans is de importerende tuin een kultuurtuin wat betekent dat het gedrag van het gewas gemakkelijker te volgen is, japanse esdoorns zijn wat kleiner en van een grotere schoonheid dan de Hollandse soorten, eveneens is er bij het japanse hout een veranderlijkheid over de seizoenen hetgeen qua observatie minder langdurig is dan de statische groeiwijze die wij inheems kennen//
Beschrijving
Acer palmatum 'Osakazuki' is een breed opgaande goedgroeiende Japanse esdoorn.
Deze Japanse esdoorn bereikt uiteindelijk een hoogte van circa 350- 400 cm.
Acer palmatum 'Osakazuki' loopt in het voorjaar bronskleurig uit met een roze zweem.
Acer palmatum 'Osakazuki' staat het liefst zonnig maar verdraagt lichte schaduw.
Opvallend kenmerk zijn de roze gekleurde vruchten (propellers).
Acer palmatum 'Osakazuki' heeft een mooie rode herfstkleur en is goed winterhard.
|
Labels:
apostel,
autoriteit,
boom,
botanicus,
buddhist,
cultuur,
Dalay,
definite,
developments,
diplomatie,
groeiwijze,
hout,
principal,
style,
vision
zaterdag 13 september 2014
elke politieke diplomaat heeft een consignement - allium opgezocht in Appeltern
Allium 'Mount Everest' (Sierui)
bij de A van de plantenencyclopedie bij de mooie groene site:
hadden wij meteen een rake worp getroffen, zoals het spreekwoordelijk toneelstuk van Edward Albee ons aangeeft:
"alles voor de tuin" - modern toneel
Beschrijving
Allium 'Mount Everest' is een sierui, die graag op een zonnig plekje staat in goed doorlatende grond.
Allium 'Mount Everest' houdt niet van 'natte voeten'.
Allium 'Mount Everest' bloeit in mei en juni met mooie roomwitte bloemen en groene helmknoppen.
De plant bereikt een hoogte van ongeveer 120 cm. De bloemen zijn zeer geschikt als snijbloemen.
Na de bloei verschijnen er zaaddozen.
In een groep komt Allium 'Mount Everest' het mooiste tot zijn recht. Ook staat Allium 'Mount Everest' erg mooi
in combinatie met vaste planten, zoals Astrantia of Verbena of met grassen zoals Stipa tenuifolia.
Onderhoud
Allium 'Mount Everest heeft geen speciale zorg nodig..
De bollen van Allium 'Mount Everest dienen geplant te worden in het najaar.
Bloembollen die in de grond overwinteren, zullen beter groeien wanneer ze in het voor- en/of in het najaar
bemest worden.
|
Labels:
Alexandria,
apostel,
autoriteit,
beleid,
buddhist,
cultuur,
Dalay,
diplomatie,
groepsvorming,
lama,
personele unie,
policy,
religie,
samenleving
Abonneren op:
Posts (Atom)
.jpg)
.jpg)

