kruikje

kruikje
Korinthisch
Posts tonen met het label bisschop. Alle posts tonen
Posts tonen met het label bisschop. Alle posts tonen

maandag 26 januari 2015

gezondheidszorg is belangrijk, voor mij, voor jou, voor jullie

- composiet colors -



Alle bestuur en alle wetenschap en alles wat te maken heeft met goed je woordje kunnen doen, er zal nog wel meer zijn waar de mensen doorgaans een beetje tegenop kijken, maar al die dingen beginnen  bij de mens die ze heeft verworven zelf, en hoewel ik een tijd geleden bezwaar maakte tegen die uitermate grote belangstelling voor dat woordje 'zelf' en ertoe kwam te verklaren dat er geen zelf bestaat, kom ik er toch toe te verklaren dat behalve wat je kunt leren er ook van die bijzondere gaven bestaan waarmee je zulke dingen je eigen kunt maken eerder dan in je vriendenkring gebruikelijk wordt geacht//

//leren, derhalve: er is een instantie in mensen die de taak hun leven in beweging te zetten en daarin ook te houden overneemt wanneer zij gebrek aan bewustzijn en bewuste keuzes vertonen, zo'n instantie noemt iemand die onbevangen is meestal gewoon 'ik zelf', mijzelf, of 'mij' of 'me', en wanneer het gaat om het bezitten van jouw wereld zegt iedereen meestal: 'mijn' zoals bij 'mijn  fiets'/


donderdag 16 oktober 2014

er is een probleem in de politiek: wie is wie?



Wel een aardige video over hoe de eerste Kamer der Staten Generaal in 2011 functioneerde. Natuurlijk mag ik er geen verdere mededelingen over doen, dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik een ervaringsdeskundig ex-psychiatrisch patiënt ben, voor het overige wens ik toe te voegen:

"zo werkt het niet"

De eerste Kamer is evenals de Koninklijke Marechaussee een van de weinige instituten die al 200 jaar in ons Koninkrijk als regeerinstantie functioneren, in onze tijd merken wij daar weinig van maar toch ben ik van mening dat wij er niet buiten kunnen. Voor de aardigheid merk ik op dat zoals uit de video blijkt Nederlanders niet voor niets "de chinezen van Europa" worden genoemd.


zondag 12 oktober 2014

ja wat nu? Vroeger is nu niet? Succes in..geen garantie voor....? Maatgoggles/*

English: Samothrace village, Samothrace island...
English: Samothrace village, Samothrace island,
Thrace, Greece. Ελληνικά: Χώρα νήσου Σαμοθράκης,
Θράκη, Ελλάδα. (Photo credit: Wikipedia)
- commentaar: in Griekenland veranderen de dingen traag -
nu zou je zeggen: "ach,
zo'n kerk..."







Bij gelijkblijvende eenheden zijn de in de hieronder weergegeven eedverklaring ingevoerde namen voor de godheden eventueel te vervangen door: 'God, Maria, Christus en de wetten van de Compagnie'...vervangt U maar liever niet de naam Philip want dan komen er nare dingen naar boven/

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Oath. I swear by ZeusGaiaHeliosPoseidon and all the gods and goddesses. I will abide by the common peace and I will neither break the agreement with Philip, nor take up arms on land or sea, harming any of those abiding by the oaths. Nor shall I take any city, or fortress, nor harbour by craft or contrivance, with intent of war against the participants of the war. Nor shall I depose the kingship of Philip or his descendants, nor the constitutions existing in each state, when they swore the oaths of the peace. Nor shall I do anything contrary to these agreements, nor shall I allow anyone else as far as possible. But if anyone does commit any breach of the treaty, I shall go in support as called by those who need and I shall fight the transgressors of the common peace, as decided (by the council) and called on by the hegemon and I shall not abandon--------

of Thessalians--Elimiotes--Samothracians and Thasians---Ambraciots---from Thrace and---PhociansLocrians
Oitaeans and Malians and Ainianes --and Agraeans and Dolopes---Perrhaebi---Zacynthus and Cephalenia.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De heer van Galen is goed bekend met een eventueel Franstalige interpretatie voor deze eed van de Corinthische Bond, die oorspronkelijk door Philip II van Macedonië  werd ingesteld ter bestendiging van de door hem bereikte vrede na de slag bij Chaeronaea, dan hoefde zijn zoon Alexander maar vast niet meer zoveel werk te verzetten/ "hoge bomen vangen veel wind" was in het Griekenland van de Macedoniërs uiteraard geen erg bekend of geliefd spreekwoord,

dinsdag 23 september 2014

wat er aan de hand is is geen vraag, ik word hervormd tot een waarachtig mens

begonia rosebud tutu
//het was me vaak al vreemd te moede zo werden al die influenceringen over mij uitgestort in een niet oorspronkelijke hoop dat ik een bevredigend antwoord zou kunnen geven aan wat mij nu voorkomt als een vragstuk dat uitgroeide tot een wereldprobleem, ik heb altijd gedacht dat het zo hoorde en dat ik zo behoorde te leven als ik doe, echt goed en gezond verstand heeft mij in feite nimmer in de steek gelaten en ik ben bij tijd en wijle inderdaad een knap acteur geweest, de enige mogelijkheid om uit het conflict te geraken is gelegen in een oekomenische opvatting en bespreking van hetgeen "de mij" is geschied en voorzeker schrijf ik niet alleen maar over mijn persoon/

//is dit wat nu gebeurt soms het probleem van een organische denkfout die maar niet het toelaten kan te doen begrijpen dat een normaal mens zich te betonen de eerste voorwaarde vormt voor een duurzaam naar waarheid uitoefenen van hetgeen vaak wordt aangehaald als "die taak welhaast te zwaar"/

// het is er volgens mij op uitgedraaid dat heel Nederland van mening is dat er een andere koning moet zijn en dat deze in zijn luister dient te worden hersteld, ik wil opmerken dat mijn landelijk beleven in een andere zin heeft vorm gekregen dan alleen van Maastricht tot Groningen gegeven/

// ik wil niet verhelen dat ik paf sta van hetgeen mogelijk is voor het beteugelen van de om zich heen grijpende twijfelarij "doet ie het wel of doet ie het niet"- ik geloof dat het tijd is de mensen erop te wijzen dat er eerder en in groter genezend voordeel van kan worden overlegd dat het bestaande vraagstuk zich uitdrukt in een keuze die luidt: "wie van de drie?"

zondag 21 september 2014

Keukenhof in het najaar: "kunnen de bolletjes al in de grond en wat met de blauwe druifjes?"


Ik denk dat op het ogenblik, mijn ogenblik reikt nogal ver, namelijk van 17 september tot en met Burendag 27 september in het jaar 2014, de keizer is dood laat me met rust, het is mij onbeklemd wat de bedoelingen zijn in het heden hetgeen mij de gelegenheid biedt eens op onderzoek te gaan in een meer recent verleden, neen, Binky hoeft niet temet uitgerookt te worden, het dier heeft zijn vakantie verdiend en ik vind aleen dat hij wat alng in het buitenland zijn verblijf heeft, de kameraadjes zullen wel goed voor Binky zorgen, Clem is nogal wat geweest, met name 19 maart 2014 ligt ons nog vers in het gehugen e geloof ons, van die oplossende aha-verkalringen wordt niemand echt beter, wat gebeurd is is gebeurd is heel gewon niet waar als statement en getuigenis, het enige dat ons rest is mijn oprechte dankbaarheid tonen naar de zijde van het Koninklijk Huys van Oranje Nassau en the House of Winsor, de uitspraak is: 'we zijn er uit' -
3 musketiers - "screenplot Studio Bueri"

//per slot van rekening kun je de pijnappelklier ook beschouwen als een blauwe dan wel een bruine boon, beide vegetatieve oplossingen voor het honger van djihad genieten niet onze voorkeur; hoewel ik in wezen in gematigde zin een djihadist getuig te zijn, zomaar niet tegen iemand of iets in het bijzonder gericht behalve tegen het luie vlees, #Dan //de precieze vertaling, dat ligt lastig bij onze arabische broedergemeenschap en haar belendende percelen, van de woordkeus "dji'hadj' is in feite voor het Nederlands taalvermogen: streven /&Cl7 +++

zondag 14 september 2014

de afkomst van Willem Beefspier is in nevelen gehuld en wie hij-hij is geweest dat weten wij niet precies

Ik vond mijn ervaringen met sir Anthony van der Dijcke ook al niet zo duidelijk gesteld als 'in feite gaat het hierom menneke'....

Wel ben ik ermee bekend geraakt dat in de Gouden Eeuw velen een nieuwe naam aannamen waarmee zij in de geschiedenis voor ons kenbaar worden, dit gebeurde ook in de tijd van sir Thomas Gainsborough....


video tour de Cologne - de grote buitenstad van de Nederlanden is Keulen


Voor mijn politieke inzicht in de geschiedenis en de plaats van ons land in verhouding tot een altijd groter omringend buitenland is alweer lange tijd door mij gekoesterd een droom, mijn droom over de grote stad Keulen waar alle begonnen zaken eindigen en weer beginnen kunnen, tenminste indien het domkapittel daarmee instemt. Ik herinner mij dat de door mij bewonderde koningin van Frankrijk Maria de Medici in Keulen is gestorven, en volgens mijn opvattingen is zij degene geweest die de Eau de Cologne heeft uitgevonden naar een oud recept dat zij nog van haar moeder had geërfd die weer de dochter was van de Weense keizer. Wat in Keulen zelf gebeurd is en gedaan wordt enzovoorts daarnaar heb ik om mijn droom te bewaren nooit onderzoek willen doen, ik ben er slechts bekend mee geraakt dat enkele jaren geleden een klok uit de Domtoren naar beneden is gevallen, zomaar, alsof het een voorteken is geweest, het zal wel een hele klap gegeven hebben.

Wanneer het met Duitsland goed gaat krijgen de cultuurgoden en -godinnen weer belangstelling voor het verre Japan, en ik vermoed dat dat in deze tijd ook gebeurt en te merken is in de kunstwinkeltjes en -handel in de stad. De foto onderaan is die van een bloeiende japanse esdoorn waarmee ik de stad wil eren

Onmiskenbaar vormt ons land een min of meer onafhankelijk kultuurgebied waarmee het oude Keulen zich beter kan oriënteren in de tegenwoordige tijd, wij staan er bekend als een zeer informerend en betrouwbaar volk. Dat vormt een eer. Met de grote prijs van Aken wil ik niets meer van doen hebben, geef mij maar Kölnisch Wasser//de video is leuk en geeft een mooi  beeld//


Immanuel Kant, verlichtingsapparatuur en positivisme, dat moet over een gloeilampenfabriek gaan