kruikje

kruikje
Korinthisch

zaterdag 13 september 2014

diplomatie heeft te maken met kennis, kunde en persoonlijkheid

Hoewel niet in alle opzichten geheel overeenkomstig de begrippen 'politiek optreden' en 'een politieke functie bekleden' is verwant aan de politieke idee welke ik wil aanhouden als leidraad het begrip diplomatie als kunde en vaardigheid die de politieke inhoud en bedoeling van een samenleving of bestuurlijke eenheid vertegenwoordigt naar buiten toe. Ik wil dan ook de titel van de blog liever beschouwen in de zin van een diplomatieke benadering van de idee 'politiek', en dat ik schrijf  'onze politiek' betekent dat mijn persoon zijn berichten schrijft in een vertegenwoordigende zin voor een andere partij.

Natuurlijk dien ik de belangen van meerdere partijen in deze, en ik geloof dat het belangrijk zou kunnen zijn dat het mijn bedoeling niet is in eigenheid met deze blog een macht te laten gelden maar in meer als voorlichting te beschouwen berichtgeving die macht te vertegenwoordigen die de mensen tot aanzien en verantwoordelijkheid heeft geroepen in de schepping als geheel. Dat dit een kwestie is van grote zorgvuldigheid en diplomatieke kunde moge geen twijfel lijden, ik geloof ook niet dat ik iets teveel zou zeggen wanneer ik op de vraag uit hoofde van welke macht ik mijn bezigheden uitoefen zou antwoorden dat ik geroepen ben een missie te vervullen in naam van Die is met ons als de getrouwe Here, ik heb hem ontmoet en ik heb de kennis van Zijn bedoelingen met ons.



Voordat ik mijn betogende toon laat klinken wil ik aangeven dat deze bedoelingen goed zijn zoals het een wijngaardenier bevalt zijn wijngaard te onderhouden en ervan de vrucht te nemen teneinde zijn wijn te persen en te doen genieten.

Door ons en voor ons gelde mijn woord en het woord is goed en het woord zal ons, jullie en mijzelf ook wel, bevrijden van de last die de wereld zolange tijd reeds heeft gekweld.

Ik wil niet verhelen dat het eveneens tot mijn taak behoort deze Here te leiden doorheen de onduidelijkheden die de mensen hem vertoonden en nog altijd onderhouden als de blinde gedachte die hen leidt, het is zo dat deze God in mijn woning mede ons verzocht heeft hem opnieuw een Hem waardige plaats te geven onder de volkeren.

Heden heb ik getuigenis gegeven van de inhoud van mijn opdracht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten