kruikje

kruikje
Korinthisch
Posts tonen met het label Kerk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Kerk. Alle posts tonen

woensdag 5 november 2014

er zijn altijd waarden om te herontdekken en de geschiedenis volgt een voortgang in de tijd//

Abraham Lincoln, Republican candidate for the ...
Abraham Lincoln, Republican candidate for the presidency, 1860
(Photo credit: Wikipedia)
"No man is good enough to govern another man without that other's consent." 
-- Abraham Lincoln, October 16, 1854


I must saywrite: sometimes I get the feeling I am working in the cottonfields of the South and share in the campaign, I cannot conceive such is just by my own willing tghough I like very much to have found a stable job after all those years of study and reciprocity to world's demanding - adding to the information the time to feel like having got a pause came early this year - how silent is silence on Staten Island? 
"things and circumstances, numbers too,
can vary, people don't" - Cl5

To my occupations there is no stop at first sight to be discovered but still I all the time think I should be ready for different things to do before such is too late//
This might be childish to make a notification to but I wonder, still, how old I am actually for the fact I can't feel my calendar years weighting//



zondag 12 oktober 2014

ja wat nu? Vroeger is nu niet? Succes in..geen garantie voor....? Maatgoggles/*

English: Samothrace village, Samothrace island...
English: Samothrace village, Samothrace island,
Thrace, Greece. Ελληνικά: Χώρα νήσου Σαμοθράκης,
Θράκη, Ελλάδα. (Photo credit: Wikipedia)
- commentaar: in Griekenland veranderen de dingen traag -
nu zou je zeggen: "ach,
zo'n kerk..."







Bij gelijkblijvende eenheden zijn de in de hieronder weergegeven eedverklaring ingevoerde namen voor de godheden eventueel te vervangen door: 'God, Maria, Christus en de wetten van de Compagnie'...vervangt U maar liever niet de naam Philip want dan komen er nare dingen naar boven/

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Oath. I swear by ZeusGaiaHeliosPoseidon and all the gods and goddesses. I will abide by the common peace and I will neither break the agreement with Philip, nor take up arms on land or sea, harming any of those abiding by the oaths. Nor shall I take any city, or fortress, nor harbour by craft or contrivance, with intent of war against the participants of the war. Nor shall I depose the kingship of Philip or his descendants, nor the constitutions existing in each state, when they swore the oaths of the peace. Nor shall I do anything contrary to these agreements, nor shall I allow anyone else as far as possible. But if anyone does commit any breach of the treaty, I shall go in support as called by those who need and I shall fight the transgressors of the common peace, as decided (by the council) and called on by the hegemon and I shall not abandon--------

of Thessalians--Elimiotes--Samothracians and Thasians---Ambraciots---from Thrace and---PhociansLocrians
Oitaeans and Malians and Ainianes --and Agraeans and Dolopes---Perrhaebi---Zacynthus and Cephalenia.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

De heer van Galen is goed bekend met een eventueel Franstalige interpretatie voor deze eed van de Corinthische Bond, die oorspronkelijk door Philip II van Macedonië  werd ingesteld ter bestendiging van de door hem bereikte vrede na de slag bij Chaeronaea, dan hoefde zijn zoon Alexander maar vast niet meer zoveel werk te verzetten/ "hoge bomen vangen veel wind" was in het Griekenland van de Macedoniërs uiteraard geen erg bekend of geliefd spreekwoord,

zondag 14 september 2014

de afkomst van Willem Beefspier is in nevelen gehuld en wie hij-hij is geweest dat weten wij niet precies

Ik vond mijn ervaringen met sir Anthony van der Dijcke ook al niet zo duidelijk gesteld als 'in feite gaat het hierom menneke'....

Wel ben ik ermee bekend geraakt dat in de Gouden Eeuw velen een nieuwe naam aannamen waarmee zij in de geschiedenis voor ons kenbaar worden, dit gebeurde ook in de tijd van sir Thomas Gainsborough....


zou ik dan eindelijk eens mogen begrijpen waar deze algemene waanzin over gaat?

Men meent dat ik geen gelukkig leven heb gekend, en ik geloof dat ik dat in die zin kan bevestigen die deze lieden aan het menselijk geluk toekennen: materiële voorspoed, warme vriendschappen en verder dan maar doen wat je voor de geest komt en waar je je zinnen op hebt gezet.

Dieven en hoerenvolk zijn bij mij in en uitgelopen, en degene waar ik mijn vertrouwen in had gesteld verried mij nogmaals nadat hij met zijn zogeheten geluk in zaken al wat verder gekomen was. En het oordeel werd steeds bevestigd dat ik mij niet bewust was van wie ik ben en van waar ik voor word aangezien, een vertegenwoordigende macht in een belofte gegeven die eens is uitgeschreven en waarvan gedacht werd dat hij niet was gerealiseerd omdat hij waar het verhaal over gaat was 'mislukt'.

Ik geloof dat ik het recht heb mijn morele bezwaren tegen dit soort redeneringen te uiten door deze althans kenbaar te maken voor die toegang hebben tot mijn blog.

In 1974 heb ik zeer bewust een keuze gemaakt mij ervan te onthouden in te gaan op verwachtingen welke vanuit een hoogmoedig misverstaan van het eigen denken op mij werden afgevuurd bijna, ik kwam niet naar die mij hadden verwacht, en ik blijf de opvatting toegedaan dat die verwacht wordt niet uit zijn eigen gedachte komen mag.

Wie een profetische verwachting neerschrijft mag niet menen dat deze toepasbaar is naar menselijk overwegen en in de menselijke realiteit, een waarachtige profetie gaat over eschatologische werkelijkheden waar de mens geen toegang toe heeft totdat de tijd gekomen is dat deze zich voltrekken.

Wat er voor het overige met mij en om mij is geschied daaraan heb ik geen persoonlijke boodschap te kennen te geven, die voor ons zijn getuigenis afgeeft zal deze onverwijld verschaffen kunnen indien er nog ook maar één van al diegenen die menen sterker te zijn dan de verrijzenis uit de doden tot inkeer komen wil.

Ik ben in een menselijke zin gegeven en ik wijk daar niet van af.

zaterdag 13 september 2014

diplomatie heeft te maken met kennis, kunde en persoonlijkheid

Hoewel niet in alle opzichten geheel overeenkomstig de begrippen 'politiek optreden' en 'een politieke functie bekleden' is verwant aan de politieke idee welke ik wil aanhouden als leidraad het begrip diplomatie als kunde en vaardigheid die de politieke inhoud en bedoeling van een samenleving of bestuurlijke eenheid vertegenwoordigt naar buiten toe. Ik wil dan ook de titel van de blog liever beschouwen in de zin van een diplomatieke benadering van de idee 'politiek', en dat ik schrijf  'onze politiek' betekent dat mijn persoon zijn berichten schrijft in een vertegenwoordigende zin voor een andere partij.

Natuurlijk dien ik de belangen van meerdere partijen in deze, en ik geloof dat het belangrijk zou kunnen zijn dat het mijn bedoeling niet is in eigenheid met deze blog een macht te laten gelden maar in meer als voorlichting te beschouwen berichtgeving die macht te vertegenwoordigen die de mensen tot aanzien en verantwoordelijkheid heeft geroepen in de schepping als geheel. Dat dit een kwestie is van grote zorgvuldigheid en diplomatieke kunde moge geen twijfel lijden, ik geloof ook niet dat ik iets teveel zou zeggen wanneer ik op de vraag uit hoofde van welke macht ik mijn bezigheden uitoefen zou antwoorden dat ik geroepen ben een missie te vervullen in naam van Die is met ons als de getrouwe Here, ik heb hem ontmoet en ik heb de kennis van Zijn bedoelingen met ons.