kruikje

kruikje
Korinthisch

zondag 14 september 2014

zou ik dan eindelijk eens mogen begrijpen waar deze algemene waanzin over gaat?

Men meent dat ik geen gelukkig leven heb gekend, en ik geloof dat ik dat in die zin kan bevestigen die deze lieden aan het menselijk geluk toekennen: materiële voorspoed, warme vriendschappen en verder dan maar doen wat je voor de geest komt en waar je je zinnen op hebt gezet.

Dieven en hoerenvolk zijn bij mij in en uitgelopen, en degene waar ik mijn vertrouwen in had gesteld verried mij nogmaals nadat hij met zijn zogeheten geluk in zaken al wat verder gekomen was. En het oordeel werd steeds bevestigd dat ik mij niet bewust was van wie ik ben en van waar ik voor word aangezien, een vertegenwoordigende macht in een belofte gegeven die eens is uitgeschreven en waarvan gedacht werd dat hij niet was gerealiseerd omdat hij waar het verhaal over gaat was 'mislukt'.

Ik geloof dat ik het recht heb mijn morele bezwaren tegen dit soort redeneringen te uiten door deze althans kenbaar te maken voor die toegang hebben tot mijn blog.

In 1974 heb ik zeer bewust een keuze gemaakt mij ervan te onthouden in te gaan op verwachtingen welke vanuit een hoogmoedig misverstaan van het eigen denken op mij werden afgevuurd bijna, ik kwam niet naar die mij hadden verwacht, en ik blijf de opvatting toegedaan dat die verwacht wordt niet uit zijn eigen gedachte komen mag.

Wie een profetische verwachting neerschrijft mag niet menen dat deze toepasbaar is naar menselijk overwegen en in de menselijke realiteit, een waarachtige profetie gaat over eschatologische werkelijkheden waar de mens geen toegang toe heeft totdat de tijd gekomen is dat deze zich voltrekken.

Wat er voor het overige met mij en om mij is geschied daaraan heb ik geen persoonlijke boodschap te kennen te geven, die voor ons zijn getuigenis afgeeft zal deze onverwijld verschaffen kunnen indien er nog ook maar één van al diegenen die menen sterker te zijn dan de verrijzenis uit de doden tot inkeer komen wil.

Ik ben in een menselijke zin gegeven en ik wijk daar niet van af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten